ESL * FAMILY LANGUAGE CAFé

All Text and Photographs are under the Copyright 2010 Protection  (c) All Rights Reserved under International and Pan-American copyright conventions. * Absolutely No photograph or text may be reproduced or transmitted in any form or by any means used without permission of Lisa Fatimah- All resource videos, i-stock and public domain photographs remain the copyright of each author.

MOMMY AND  DADDY AND ME! 

ENGLISH CLASSES!

CREATIVE 2 MEDICAL SCHOLARS

ESL PROGRAMS, PARTNERSHIPS AND TUTORIALS

ARE AVAILABLE FOR ADULT STUDENTS, PRIVATE COMPANIES AND ORGANIZATIONS.

CREATIVE ADULT 2 SCHOLARS 2013

Our Family Language CaféTM is an international, grassroots mobile, co-educational
unit
that meets the academic and conversational needs of adult students who are unable to travel to a dedicated site (location) because of family demands and time restrictions. 
CREATIVE - SIR - SCHOLAR 2013

The purpose of the Family Language CaféTM is to bring the whole family together in a traditional (and ancestral) village learning environment that is organic and inclusive.

Our Family Language CaféTM is multilingual, collaborative, communal and connects children and adults to the circular focus of learning.  Books, games, and arts and crafts are provided to the children as their parents learn English.  While the parents are primarily and legally responsible for the children’s care and wellbeing, the village is in place to help facilitate the family connection.  An added family incentive is that the children see, honor and respect mommy and daddy learning together.  We are truly village centered and solution oriented.

EN ESPAÑOL: 

CAFÉ DE IDIOMA PARA LA FAMILIA  ¡MAMÍ  Y PAPÍ y YO!

¡CLASES DE INGLÉS!

“Si usted habla con un hombre en un idioma que comprenda, que va a la cabeza. Si hablas con él en su idioma, que va a su corazón. “  El Honorable líder sudafricano Rolihlahla Dalibunga Madiba, también conocida como la Gran Nelson Mandela

NUESTRO OBJETIVO ES QUE los cursos sean motivadores y amenos. Creemos que el aprendizaje de la lengua es más eficaz cuando nuestros estudiantes interactúan y participan activamente en inglés, disfrutan de las clases y estas les facilitan independencia y autonomía, así como cuando se implican y se esfuerzan dentro y fuera de clase para optimizar su progreso.

LA  FAMILIA Nosotros entendemos la importancia de la familia y la comunidad. También sabemos que es difícil y costoso encontrar  niñeras, mientras los padres tratan de aprender.  Es por estas razones que el Café De Idioma Para La Familia existe para proporcionar a todos los miembros de la familia la oportunidad de asistir a clase como una unidad.

CREATIVE MEDICAL BILINGUAL SCHOLARSAunque los utensilios de papel para colorear y pintar, y los libros estarán disponible para los niños a usar durante la clase, es la responsabilidad de los padres a mantener la disciplina, el control y el cuidado de los niños durante la clase. No asumimos ninguna responsabilidad u obligación por el bienestar de los niños que asisten a las clases con sus padres.

¿CUÁL ES EL CURSO ADECUADO PARA TI?   Para asegurarnos de que estás en el curso adecuado, necesitarás realizar una prueba de nivel antes de matricularte. Este examen mide tu nivel de inglés hablado y escrito y dura como máximo diez minutos.

CADA ESTUDIANTE tiene que llegar a las clases con un cuaderno, un lápiz o una pluma.  Los alumnos desarrollarán expresión oral y pronunciación,  vocabulario, gramática que podrán llevar a diferentes ámbitos de su vida tanto social como profesional.

TODAS LAS PERSONAS nacen con ciertos derechos fundamentales e inalienables: la vida, la libertad y la búsqueda de la felicidad y la EDUCACIÓN. Independientemente de la nacionalidad, color o cultura, estos derechos no puede y no debe ser quitado de cualquier individuo. Esperamos que nos puede ayudar a motivar a continuar alcanzando su sueño académico.

Miembros del equipo “Atlanta Silverbacks” han estudiado con nosotros.

Soccer Scholars!

Education - The Honorable Nelson Mandela
The Honorable President Nelson Mandela, South Africa

En el mundo de hoy 1 de cada 6 adultos aún no está alfabetizado; 2/3 de ellos son mujeres. De las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO, por sus siglas en inglés).

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


%d bloggers like this: